Saturday, February 17, 2007

أنا وأنت

روحي هناك حيث أنت
روح بلا جسد
جسدي هنا حيث أنا
هل سألت لمن هذا القلب
هل علمت لمن هذا الحب
قلبي أنا و حبك أنت
الحب الثائر المجنون
يختنق بغشاء القلب
تكاد تلمحه العيون
حين أنظم قصيدة حب
تكف الارض عن دورانها
عواصف رمل في سمائها
جبال زعزعت من مكانها
وجاءت من كل صوب وحدب
لتشهد على قصة حب
حب أميرة لأمير
ذلك العبد الأسير
هو قلبي
حيث أنت
ياصاحب الجلالة
اعف عنه ليمضي
الى أرضه الخضراء
سمائه الزرقاء
حيث أنا
حيث الحياة
ولما الممات
لازال طفلا
لازال يرغب في الحياة
فدعه وشأنه
وارحل بعيدا
ارحل وحيدا
واتركه هنا
حيث أنا
اختار الفرار
حيث النار
حيث اللهب
ولما العجب
فأنت أنا
وأنا أنت
ღ باسمه ღ

1 comment:

Mohamed Fawzy said...

تحفه تحفه تحفه للصبح بجد ماشاء الله عليكى
انا تهت مع الموسيقى اللى انتى منزلاها
نسيت انى فى الشغل ونسيت كل حاجة قريت كلامك وسمعت الموسيقى وغمضت عينى وركبت حصانى وجريت بيه وانا قاعد فى مكانى
حصلى حاله من.... اقول ايه من الذوبان مش عارف

شمس المغيب : محمد فوزى