Sunday, February 18, 2007

رحلة حب

لأجلك أحيى
لأجل لون طيف زاهر
لأجل حب عذري طاهر
يحيطني بدفئه كالغيوم
يأخدني الى ماوراء النجوم
أكاد أموت
فأعود لأحيى
تحاول دقات قلبي أن تهدأ
تنجح في ذلك فتهدأ
ليحل الصمت
مامن صوت
سوى صوته
صوت الغرام
مامن كلام
سوى صوته
كعفصور يشدو
يطير ويعدو
الى ماوراء النجوم
عالم ليس بمعلوم
لم يعلن عنه قط
أو لأنه عالمنا
عالم العشاق فقط
فلنشعل شمعة الحب
ونطفئها بريح القلب
بعاصفته الهوجاء
ثورته الحمقاء
ولنشرب نبيذ عشق
ولتأخدني برفق
لنعود الى عالمنا الأول
لاشك أن أحدهم يسأل
لنذهب الى ذاك الدرب
ونعلن فليحيى الحب
ღ باسمه ღ

14 comments:

الخبز و الحرية said...

كل عيد حب وانت طيبة يا باسمة يا ملاك:) رحت زرت المنتدى اللي باسمي واللي انت أسستيه تطوعا بكل ود وصداقة حقيقية مش عارف اقول لك مؤثرة فيا ازاي. متشكر يا صديقتي المخلصة الجدعة.
كل حبي واحترامي بجد:)

BaSsMa said...

كل عيد حب وانت طيب ياصديقي الغالي
انا مش مصدقة نفسي
انا فرحااانة جدا جدا جدا بزيارتك دي وكلامك ده
أجمل كلام من أجمل انسان
انت تستاهل كل خير
وكل سنة وانت بخير وصحة وسلام
وربنا يسعدك زي ماأسعدتني

كلام لوجيك said...

ايوة يا سيدى مين قدك
لاستاذ خالد الصاوى بنفسه دخل وعلق عندك
هنيالك يا بسوم
بس تستاهلى والله
عشان انتى لم تدخرى جهد فى موضوع المنتدى وعملتى المستحيل عشان تجمعى مواد تعملى منها مواضيع وجمعتى لينكات لأعمال فنانا المحبوب

ياريت بقى تشدى حيلك فى المذاكرة
اعتقد ان بقى عندك دافع كبير وقوي انك تهتمى وتلتفتى لمذاكرتك

خالص تحياتى يا جميل
ودمتى بألف خير

ابيه اسامة

BaSsMa said...

ربنا مايحرمني منك ابدا يااسامة
انت ووينكي انا مش حانسى ابدا مساندتكم ليا
طبعا النهاردة يوم مؤرخ في حياتي
انا سعادتي لاتوصف

انا لازم اذاكر طبعا وانجح مش بس عشاني عشانكم
الناس لي خايفة عليا وبتحبني بجد
انا حاعمل كل جهدي عشان انجح
ودعواتكم ليا يااغلى الناس

kareem azmy said...

الغالية باسمة

كلماتك رقيقة جدا
و تعبيراتك حلوة قوي

بجد بجد اسم القصيدة معبر جدا عنها رحلة حب .. انا فعلا حسيت انها رحلة و بتنقلي من تشبية لتشبية و كاني بتفرج على كليب رائع رومانسى او فيلم كرتون عن الحب اصلي بحب الكرتون جدا

لو قعدت اقولك اية اكتر تشبيهات عجبتني في القصيدة يبقى هنقلها كلها هنا تانى

بجد كلها عجبتني
بالتوفيق

كريم

BaSsMa said...

أشكرك على ذوقك ياكريم

كلام لوجيك said...

بسوم
حبيت أقولك انى عملت مدونة تانيه خاصه بالصور المميزة والغريبة
ابقى ادخلى عليها وقوليلى رأيك

http://picsstation.blogspot.com/

تحياتى

الســـاحر said...

بجد بجد انتى رائعه بجد
عجبتنى النهايه
فليحيى الحب
يحيطني بدفئه كالغيوم
يأخدني الى ماوراء النجوم
وهذه الجمله عجبتنى كتير اوى
بجد اسلوبك بديع
وفى النهايه سلامى وربنا يوفقك

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

جميلة اوى يا بسمة بجد..احساسك باين بين السطور اوى

Yasser Hussein said...

أرق ماقرأت في المدونات من وصف للأحاسيس
مع خالص أمنياتي بالتوفيق
تحياتي
ياسرحسين
فنان كاريكاتير

أُكتب بالرصاص said...

كل سنة وانت طيبة

وبصراحة اشعارك فوق الرائعة

المدونة بحالها حلوة
ولكن
لي رجاء
حاولي تغيرن نوع او حجم الخط
لان انا جالي عشى ليلي من الخط ده

شكرا :
)

سلطان الخواطر said...

السلام عليكم
ضيف جديد
ممكن علق

شرفت
اتفضل
فليحي الحب واللى بيحب
بوست رائع جدااا
وربنا يوفقك
وياريت تشرفينى
والبلوج بتاعى

BaSsMa said...

أسعدتوني جدا
ومرحبا بكم دائما

Anonymous said...

انا متأخره عنالتعليق كالعاده
لكن انا معاكى بقلبى دائما
وحشتينى بجد
كلامك فوق الرائع